Dlaczego ankiety online są idealnym narzędziem do podejmowanie decyzji w oparciu o dane?
Biorąc pod uwagę wszystkie cele firmy, które muszą osiągnąć, nietrudno docenić, jak cenny jest wgląd w dane, który pomaga w osiągnięciu celu. Od marketingu po rozwój produktu, od sukcesu klienta po dział HR, firmy odnoszące sukcesy wspierają swoje zespoły za pomocą danych, które pozwalają im lepiej zrozumieć klientów i pracowników.
Dane ankietowe wspierają podejmowanie decyzji w oparciu o dane
Tradycyjnie, większość organizacji opierała się na danych takich jak dane dotyczące sprzedaży, profile klientów i wskaźniki rezygnacji, aby podejmować decyzje. Jednak, choć jest to świetne narzędzie do komunikowania tego, co dzieje się w Twojej firmie, nie zawsze mówi Ci, dlaczego tak się dzieje. W przeciwieństwie do tego, dane uzyskane z ankiety online dodają więcej kontekstu do tego, co próbujesz ocenić. Mogą odpowiedzieć na pytanie, dlaczego ktoś podejmuje jakieś działanie, jak się czuje i czego oczekuje od produktu, usługi lub firmy. Te kontekstowe dane dostarczają bardziej dogłębnych informacji, które mogą pomóc w podejmowaniu lepszych decyzji - oferując znaczącą przewagę tym organizacjom, które są uzbrojone w te informacje na dzisiejszych bardziej konkurencyjnych i zatłoczonych rynkach.
Znaczenie bardziej dostępnego przepływu danych
Niezależnie od tego, czy jest to badanie rynku, satysfakcji klienta, ankieta pracownicza, czy rekrutacyjna; niezależnie od tego, jaką ankietę przeprowadziłeś i jak dobre są jej wyniki, nie będziesz w stanie uzyskać z nich największej wartości, jeśli nie będziesz w stanie odpowiednio szybko przekazać danych tam, gdzie są one potrzebne w Twojej organizacji. Zazwyczaj, jeśli chodzi o badania online i proces zbierania danych, odpowiedzialność w firmie spoczywa na kilku wyznaczonych osobach. W związku z tym na kierownika działu IT w firmie spada obowiązek opracowania systemów i procesów, które ułatwią i umożliwią dostęp do danych, ich wymianę i szybkie przekazywanie do działów i osób, które najbardziej ich potrzebują. Ponadto, będą oni również musieli zapewnić, że mają odpowiednie procesy bezpieczeństwa i ochrony na miejscu, aby zmaksymalizować prywatność i ochronę danych oraz zapewnić zgodność z wszelkimi prawami i przepisami, których ich firma musi przestrzegać. Dzięki odpowiednim systemom i procesom, nie tylko przepływ danych będzie bardziej płynny, ale będziesz w stanie szybciej dotrzeć z cennymi spostrzeżeniami tam, gdzie są one potrzebne i uzyskać większą wartość z danych. Oto kilka skutecznych sposobów na zbudowanie silniejszego środowiska do podejmowania decyzji opartych na danych z Twoich ankiet internetowych.
Zintegruj wyniki ankiety z istniejącymi systemami
Dane z ankiety online są bardziej wartościowe, gdy są połączone z innymi danymi, szczególnie, gdy są wypełniane przez inne krytyczne systemy, z których korzystasz na co dzień, zapewniając dodatkowy wgląd, który może być bezcenny, gdy masz do czynienia z klientem lub nowym prospektem. Niezależnie od tego, z czego korzystasz integracja ankiet z systemami może przynieść znaczące korzyści dla zespołów obsługi klienta i sprzedaży. Bez względu na to, czy są to dane z ankiety internetowej, które dostarczają szerszego kontekstu do problemu, który próbujesz rozwiązać, czy dodatkowe informacje, które okazują się kluczowe dla wsparcia sprzedaży, ten poziom integracji może mieć realny wpływ na wydajność Twoich zespołów.
Zbieraj informacje zwrotne podczas kontaktu z klientem
Zamiast podejścia do badań opartego na jednej ankiecie, ankiety online powinny być stałym elementem procesu oceny klientów i pracowników w trakcie ich cyklu życia w Twojej firmie. Dzięki temu wszystkie działy i zespoły będą mogły lepiej wspierać swoich odbiorców, ponieważ będą w stanie lepiej dopasować się do ich zmieniających się potrzeb:
- Marketerzy mogą wykorzystać informacje zwrotne z ankiet internetowych do budowania personaliów kupujących, wzbogacania leadów i segmentacji potencjalnych klientów, aby dostarczać bardziej spersonalizowane i znaczące doświadczenia.
- Zespoły sprzedaży mogą uzyskać wgląd w decyzje zakupowe, aby lepiej zrozumieć i odpowiedzieć na potrzeby klientów na wszystkich etapach procesu zakupowego.
- Zespoły zajmujące się doświadczeniem klienta mogą przyjąć bardziej indywidualne podejście do rozwiązywania problemów i odkrywać możliwości sprzedaży dodatkowej i krzyżowej dla poszczególnych klientów.
- Zespoły ds. zasobów ludzkich również mogą przyjąć bardziej zindywidualizowaną ścieżkę do badań, aby pomóc w rekrutacji talentów, wprowadzaniu pracowników na rynek, ich zaangażowaniu i utrzymaniu w firmie.
Udostępniaj dane z ankiet we wszystkich działach i zespołach
Zbyt często dane nie są w stanie wywrzeć takiego wpływu, jaki powinny. Dane z ankiet internetowych mają największą wartość, gdy są dostępne i dzielone nie tylko z członkami zespołu, ale także z grupami w całej organizacji. Dzięki możliwości współpracy duże zespoły mogą łatwiej pracować nad wieloma projektami ankietowymi i łatwo dzielić się wynikami z interesariuszami zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz grupy. Grupy robocze mogą również umożliwiać zespołom współpracę przy tworzeniu, edycji i analizie ankiet online, a następnie dzielenie się pełnymi korzyściami płynącymi z odkrytych spostrzeżeń.
Kontrola danych
Zbierane dane często zawierają wrażliwe informacje, takie jak dane klientów, dane zdrowotne lub dane pracowników. Chociaż dane te mają największą wartość, gdy są udostępniane, należy nimi zarządzać w taki sposób, aby były bezpieczne, zgodne z przepisami i mogły być wykorzystywane przez każdego w organizacji. Scentralizowane możliwości administracyjne są idealne, ponieważ nie tylko zapewniają jeden widok wszystkich danych zbieranych w organizacji, ale oferują kontrolę i widoczność tego, kto może uzyskać dostęp i korzystać z określonych zestawów danych. Posiadacze programu do przeprowadzania ankiet SurvGo™ mają dostęp do podobnych korzyści. Obejmuje to możliwości, które pozwalają właścicielom kont zarządzać tym, kto może uzyskać dostęp do ankiety, poprzez użycie ochrony hasłem i kontroli bezpieczeństwa nazwy użytkownika/hasła.
Tworzenie lepszych warunków do podejmowania decyzji w oparciu o dane
Lepsze zrozumienie tego, jak ludzie czują się i działają jest najważniejszym celem każdego biznesu, ponieważ decyzje, które możesz dzięki temu podjąć, pomogą Ci lepiej służyć klientom i odnosić sukcesy. Przeprowadzając częste badania wśród swoich odbiorców, będziesz w znacznie lepszej pozycji, aby zebrać te cenne dane. Jednak, największą wartość z tych spostrzeżeń można uzyskać tylko wtedy, gdy poprawi się warunki dostępu do nich, dzielenia się nimi i ich oceny w całej firmie, co zależy od posiadania odpowiednich systemów i procesów wspierających. Przyjmując opisane podejścia, można lepiej dostosować się do zmieniających się potrzeb odbiorców. Powinno to pomóc w poprawie wydajności zespołów, zwiększeniu konkurencyjności i ostatecznie pomóc w osiągnięciu sukcesu w przyszłości.
Wykorzystanie danych ankietowych w przedsiębiorstwie umożliwia lepsze zrozumienie klientów i pracowników, co przekłada się na podejmowanie bardziej trafnych decyzji. Dzięki nim można pozyskać kontekstowe informacje, które wyjaśniają dlaczego ludzie podejmują określone działania i jakie są ich oczekiwania.
Kluczowe aspekty to szybki przepływ danych oraz ich bezpieczeństwo i ochrona prywatności. Ważne jest, aby odpowiednie procesy były wdrożone, aby dane mogły być szybko przekazywane do odpowiednich działów i osób, jednocześnie zachowując zgodność z przepisami dotyczącymi ochrony danych.
Udostępnienie danych z ankiet we wszystkich działach i zespołach umożliwia maksymalne wykorzystanie wartości tych danych. Dzięki temu wszyscy członkowie organizacji mogą mieć dostęp do istotnych informacji, co pozwala na lepsze zrozumienie i reakcję na potrzeby klientów i pracowników na różnych poziomach organizacji.