Badanie rynku w medycynie i realne potrzeby pacjentów

badania rynku

Procesy związane z analizą i wyciąganiem z nich wniosków, to dla przedsiębiorców w każdym sektorze, kryje się pod hasłem: badanie rynku oraz badanie marketingowe, czy strategia marketingowa. Czym się wyróżnia badanie rynku? Co można na tym zyskać? Czy w medycynie też się to sprawdza?

 

Czym właściwie jest badanie rynku?

Badanie rynku jest szeroko zakrojonym procesem, który polega na zbieraniu i analizowaniu informacji dotyczących rynku. W tym konkurencji, trendów, preferencji klientów, cen i innych czynników wpływających na zmieniający się rynek. Celem badania rynku jest poznanie sytuacji na rynku, określenie perspektyw rozwoju i stworzenie strategii biznesowej dostosowanej do potrzeb rynku.

Ważne jest, aby badanie rynku było prowadzone w sposób rzetelny i kompleksowy, uwzględniając wiele czynników wpływających na rynek. Wyniki badania rynku powinny być interpretowane w kontekście sytuacji na rynku oraz branży, a następnie wykorzystane do opracowania strategii biznesowej i podejmowania decyzji dotyczących rozwoju firmy. W takich działaniach często niezbędna jest pomoc fachowców z firmy zewnętrznej, którzy tak jak Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat® specjalizuje się w działaniach w tym zakresie.

 

Badanie rynku w sektorze medycznym

Branża medyczna to potężna machina finansowa, która musi dobrze działać, aby się rozwijać, docierać do pacjentów i nieść im realną pomoc w odpowiedzi na ich potrzeby. W tej branży wiele czynników wpływa na rynek, m.in.:

  • Rozwój nowych technologii i innowacji medycznych, wprowadzenie nowych leków i urządzeń medycznych.
  • Populacja w każdym kraju starzeje się,
  • Regulacje rządowe, finansowanie opieki zdrowotnej, prawa pacjenta.
  • Liczba i siła konkurentów na rynku, nowe firmy medyczne, podmioty medyczne i inwestycje.
  • Ciągłe zmiany w preferencjach pacjentów, wzrost popytu na usługi medyczne oraz rosnące zainteresowanie zdrowiem i profilaktyką.
  • Koszty produkcji i dystrybucji leków i urządzeń medycznych, wpływ zmian kursów walutowych na całym świecie wywoływanych różnymi czynnikami, np. wojna lub susza.
  • Wpływ zanieczyszczeń na zdrowie, wzrost liczby chorób związanych z zanieczyszczeniami środowiska.
  • Wpływ zmian gospodarczych na system ochrony zdrowia, wzrost kosztów opieki zdrowotnej.

Przeciętny pacjent nie ma świadomości, ile czynników wpływa na to, co się wokół niego dzieje. Natomiast koncerny farmaceutyczne doskonale o tym wiedzą, dlatego regularnie przeprowadzają badanie rynku oraz badanie marketingowe, które pozwala na reagowanie na zmiany w odpowiednim czasie.

 

Wyniki badań wśród pacjentów

Badanie rynku nie jest jednostkowym wydarzeniem, są to regularne badania, które pozwalają wyciągać wnioski. Sumując dotychczasowe badania oraz obserwacje można wyciągnąć kilka wniosków, które dotyczą potrzeb pacjentów w sektorze medycznym:

  • Pacjenci potrzebują łatwego dostępu do opieki medycznej, w tym do lekarzy, specjalistów, badań diagnostycznych i leków. Przez problemy w tym zakresie wielu z nich korzysta z platform medycznych online, takich jak haloDoctor.
  • Wszyscy pacjenci oczekują wysokiej jakości usług medycznych, w tym dokładnej diagnozy, właściwego leczenia i opieki pooperacyjnej.
  • Poprawa skuteczności leczenia.
  • Pacjenci, lekarze i cała załoga medyczna i około medyczna potrzebuje bezpiecznych procedur medycznych, zapewnienia dobrej jakości leków oraz bezpieczeństwa w szpitalach i placówkach medycznych.
  • Potrzeba uzyskiwania jasnych informacji na temat swojego stanu zdrowia, sposobu leczenia, skutków ubocznych leków i innych kwestii związanych z opieką medyczną.

Badanie rynku jasno wykazuje, że pytanie pacjentów o ich zdanie, odczucia i potrzeby pozwala na zrozumienie ich oczekiwań i potrzeb oraz na opracowanie strategii biznesowej, która będzie skutecznie odpowiadać na te potrzeby.

Tagi

badania rynku potrzeby pacjentów badania pacjentów

Badania ankietowe od 4 zł.